Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • Reacties

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Reacties Weekendje wadden

De auteurs lezen graag je mening over hun bijdragen!

Plaats een reactie

Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Thomas » donderdag 14 augustus 2014 16:42

Hoi Michael,

Zoals je misschien in mijn discussie met Marko hebt gezien, gaf hij me de hint om ook andere schrijvers eens op een reactie te trakteren...
Tsja, misschien moet ik dat maar eens doen.

Omdat ik fan van Oliver Kjelson ben, kwam ik je eerste verhaal daar tegen. Man wat heb je me daarmee geraakt!
Voor iemand die zich geen schrijver noemt (noemde), was dat een uitermate goede prestatie. Het verhaal las als vanzelf en dat is voor mij de definitie van "goed geschreven".
Maar het was vanwege het onderwerp en de inhoud een verhaal met diepgang. Toch, diepgang bereik je niet alleen met inhoud, maar ook via de manier waarop je die inhoud presenteert. Elk deel had zijn eigen onderwerp en was een afgerond geheel, waar je weer eens even over na kon denken. Hoewel de cliffhangers soms hiermee in tegenspraak waren. Dat het autobiografisch was, raakte me te meer en ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben dat je dat verhaal destijds hebt opgeschreven. Ja, en gepubliceerd natuurlijk.

Nu met Weekendje Wadden zie ik opnieuw hoe knap je de dingen kunt beschrijven. Je moet de verhaallijn al wel erg goed in je hoofd hebben, wil je op de manier zoals jij dat doet vanaf twee kanten tot de plot in het midden komen. Knap gedaan. Ik kan niet wachten op de volgende delen... nou ja, dat is niet helemaal waar. Ik heb niet zoveel tijd om alles hier te lezen en ik moet Florian van Marko ook al dagelijks bijhouden... dus het gaat prima zo.

Niet dat het wat uitmaakt, maar ik las en lees jou verhaal op de site van Oliver. Op de een of andere manier kan ik mijn weg daar makkelijker op vinden.
En ik wil toch ook het verhaal van Oliver zelf steeds zo gauw mogelijk lezen nadat het is gepubliceerd, want ook zijn verhalen blijven me onnoemelijk boeien.

De hint van Marko opvolgen en een reactie geven? Nou bij deze dus.

Groeten, Thomas.

Thomas
Heeft Bedankt: 73 keer
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » vrijdag 15 augustus 2014 07:03

Dag Thomas,

Dank je wel voor je complimenten! Grappig dat jij nog een keer aanhaalt dat ik mezelf geen schrijver noemde. Dat klopte wel hoor. Ik voelde me vorig jaar echt een groentje, kon maar lastig inschatten of het ergens op leek wat ik deed. O.a. door Oliver en Jablan (Marko) heb ik in korte tijd een hoop bijgeleerd. Dat, samen met de vele reacties van lezers, heeft me enorm gestimuleerd om door te gaan.

Weekendje Wadden is in die zin een lastig verhaal, dat de beide delen steeds op elkaar in moeten grijpen om te voorkomen dat informatie te vroeg wordt prijs gegeven. Leuke puzzel, daar hou ik wel van!

Zondag komt voorlopig even het laatste deel, daarna ben ik er een tijdje niet. Zo ergens half september gaat het verhaal dan weer verder.

Groet,
Michael

Michael87
Heeft Bedankt: 45 keer
Ontvangen Bedankjes: 104 keer
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » zondag 17 augustus 2014 22:42

Dag allemaal,

Deel 21 staat online. Ik zeg er verder niks over behalve dan dat er in dit deel het één en ander duidelijk begint te worden.

Voorlopig is dit het laatste deel van Weekendje Wadden. Morgen word ik geopereerd. Niks ernstigs, ik ben er alleen een tijdje door uit de running. Ik verwacht op 7 september deel 22 te kunnen plaatsen.

Groet,
Michaal

Michael87
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Grensgeval » dinsdag 19 augustus 2014 22:04

Sterkte en we zullen gewoon geduld moeten hebben lijkt mij

Grensgeval
Heeft Bedankt: 119 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » donderdag 04 september 2014 23:02

Dag allemaal,

Het gaat helaas allemaal wat minder voorspoedig dan ik had gehoopt. De revalidatie pakt iets intensiever uit dan ik gedacht had met als gevolg dat ik nog steeds erg moe ben en overdag veel slaap. Ik verwacht niet dat dat de komende weken snel zal veranderen.
Het spijt me dan ook zeer te moeten melden dat de volgende delen van mijn verhaal nog even op zich zullen laten wachten.

Groet,
Michael

Michael87
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Thomas » woensdag 17 september 2014 12:32

He Michael,
Jammer dat het niet gaat zoals verwacht... maar ja, je gaat vaak van een gemiddeld, of liever nog, positief scenario uit. En dan valt het tegen als het even wat minder gaat, toch?
Laat het maar komen zoals het komt. Dat geeft het minste stress. Ik heb nog wel geduld en op Oliversverhalen zie ik de nieuwste bijdrage wel weer staan.

Ik hoop dat ik niet te belerend over kom... dat was niet de bedoeling.
Het zijn meer de mijmeringen die ik zelf voelde, toen ik je bericht las en waar ik je deelgenoot van wilde maken.

Groeten, beterschap en dat soort dingen...
Thomas.

Thomas
Heeft Bedankt: 73 keer
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » woensdag 17 september 2014 16:56

Dag Thomas,

Ik geloof dat het in mijn geval meer is dat ik te ongeduldig ben, ik wil te snel en dat werkt in dit geval averechts. Maar het gaat langzamerhand steeds beter. Ik ben voorzichtig aan al weer aan het schrijven. :)

Groet,
Michael

Michael87
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » zondag 05 oktober 2014 22:20

Dag allemaal,

Eindelijk! Deel 22 staat online!

Het gaat nog niet allemaal optimaal, maar het begin is er weer. Ik durf nog niet met zekerheid te beloven dat het volgende deel, keurig op tijd, volgende week zondag gaat verschijnen, maar ik heb goede hoop.

Veel leesplezier!

Groet,
Michael

Michael87
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » maandag 20 oktober 2014 23:10

Dag allemaal,

Weekendje Wadden deel 23 staat online.
Hoe reageert Hannah als haar moeder haar vertelt wat er aan de hand is?
En hebben Eddy en Remco het naar hun zin?

Het lukt me nog niet echt om wekelijks te publiceren, de delen komen wanneer ze komen.
Het is niet anders...

Groet,
Michael

Michael87
Bericht Re: Reacties Weekendje wadden door Michael87 » zondag 02 november 2014 22:02

Dag allemaal,

Weekendje Wadden deel 24 staat online. Hoe vergaat het Remco na het telefoontje met Eddy's broer en wat schrijft Eddy in zijn sms'je?

Eddy en Remco gaan een dagje naar de kermis met hun buurjongens en Gwen en Maaike. Eddy wil niet naar huis... En nu?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael

Michael87

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Terug naar Reacties