Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • Reacties

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Reacties op Marko's verhalen

De auteurs lezen graag je mening over hun bijdragen!

Plaats een reactie

Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door JanJC » zaterdag 04 juli 2015 10:08

Dag Jablan,

het blijft een heel boeiend verhaal, maar ik heb wel een vraag. Aan het eind van deel 153 ziet Florian Celine huilen op de parkeerplaats van de supermarkt - daar waar hij Jens als zijn vriend aan haar heeft voorgesteld.
Ik neem niet aan dat dít nieuws haar tot tranen heeft geroerd, maar wat dan wél ? Je zult dit vast met een bedoeling geschreven hebben, maar ik ben nu tot deel 170 gekomen en ben er nog steeds niet achter.
Komt dat (nog) later of heb ik er overheen gelezen ? Groeten / Jan

JanJC
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » zaterdag 04 juli 2015 11:23

Een goede vraag en ik heb geen antwoord. Heb ik natuurlijk wel, maar dat wordt een lap tekst, waar je niet veel mee kunt beginnen.

Celines huilbui in het openbaar is een van de ontwikkelingen in het verhaal, die wel worden verteld, maar niet worden verklaard. Als lezer kun je er zelf een verklaring voor vinden of invullen.

Misschien heeft een van de andere lezers een idee?

Marko
Heeft Bedankt: 139 keer
Ontvangen Bedankjes: 934 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Grensgeval » donderdag 09 juli 2015 21:58

ik zat toen te denken dat ze opeens door had dat Florian homo is en omdat hij zo met zijn (stief) broer om gaat wel eens zo kan zijn dat Alex niet om de wensen van Florian om kan
en ze zich dus realiseert dat Alex ook wel eens van Florian kan houden en haar meer voor de sier heeft

maar goed misschien hebben andere lezers wel een heel andere invulling aan de tranen van haar

Grensgeval
Heeft Bedankt: 119 keer
Ontvangen Bedankjes: 5 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marc074 » zaterdag 11 juli 2015 08:08

Celine ziet op 1 of andere manier concurrentie in Florian.
Ze spreekt Florian er ook op aan dat hij Alex met rust moet laten en zegt dat Alex en zij bij elkaar horen.

Ze zal gemerkt hebben dat Alex is veranderd sinds de komst van Florian, vermoed misschien dat Alex de jongen uit Hamburg leuk vind en nu Florian Homo blijkt te zijn ziet ze hem als gevaarlijke concurrentie en is ze bang om Alex kwijt te raken.

Een andere theorie is:
Ze ziet Florian als een enorme stoorzender in haar relatie met Alex, nu denkt ze een nieuwtje te weten dat Alex anders gaat denken over Florian, zodat Alex meer tijd heeft voor haar.

Ze heeft met Alex gebeld en die reageerde niet vol afschuw op het nieuws dat Florian homo blijkt te zijn als ze had verwacht. Alex blijkt zelfs al op de hoogte te zijn en blijkt dus geheimen te hebben voor haar. Het komt als een schok aan dat Alex schijnbaar geheimen voor haar blijkt te hebben en die "afschuwelijke" Florian met alles lijkt te steunen.
Celine doet volgens de gedachtengang van Florian ver van huis boodschappen.

Net zoals de Familie Waninger, doet Celine zich misschien anders voor dan ze werkelijk is.

Marc074
Heeft Bedankt: 73 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door JanJC » zaterdag 11 juli 2015 08:37

Beste Marco en "Grensgeval",

leuk dat jullie je gedachten laten gaan over de door mij gestelde vraag.
Als er van de schrijver Jablan geen verdere bedoeling achter zat, denk ik dat ik - voor mijzelf - Marco's laatste optie de meest plausibele vind.
Dank jullie voor de getoonde interesse. Groeten / Jan

JanJC
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Thomas » zondag 12 juli 2015 12:07

Mmm... die laatste optie is misschien ook wel het meest interessant. Wie weet komen we wat die geheimen van Celine betreft in de loop van het verhaal nog wat meer te weten. Spannend...!!

Bedankt JanJC voor het aanzwengelen van deze leuke discussie.

Groet, Thomas.

Thomas
Ontvangen Bedankjes: 15 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » woensdag 15 juli 2015 21:38

Ingekomen vraag: Wat ik mij afvroeg bij het lezen van een van de laatste delen van Florian (deel 186): bestaat er een Duitse vertaling of een Duits origineel van "24 rozen" of is Florian dermate ontwikkeld dat hij dit liedje van Toon Hermans kent?

Wat denk je van 'Rosen für dich' uit de operette 'Boccaccio' van Franz von Suppé of 'Rosen für dich' van Walter Scholz?

Overigens is '24 rozen' voor zover ik weet gebaseerd op een franse chanson met dezelfde melodielijn.

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Michael87 » maandag 28 september 2015 06:32

Hoi Jablan,

Ben je met vakantie of zo? Al een maand geen nieuw deel van Florian... Ik ben vreselijk benieuwd hoe het verder gaat met Flo en Lex en met mij vast een heleboel anderen.
Moeten we nog lang wachten op het volgende deel?

Groet,
Michael

Michael87
Heeft Bedankt: 45 keer
Ontvangen Bedankjes: 104 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » maandag 28 september 2015 19:47

Dag Michael en anderen,

We waren inderdaad op vakantie en de reis terug had een paar hindernissen. Onhandig als de reisroute deels samenvalt met de trekroute der vluchtelingen door Europa. Misschien maak ik daar nog een apart artikel van, geen idee, we zijn net een dag terug en nog bezig alles op de rij te zetten, op te ruimen en alle andere berichten te beantwoorden.

Groet :)

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Thomas » zondag 08 november 2015 08:36

Beste Marko,

Normaal reageer ik met een duim omhoog, maar voor deel 206 wilde ik dit toevoegen.
De manier waarop je de gevoelens van Maria, Alex en Florian beschrijft, is zo natuurlijk en puur. Ik weet het niet te omschrijven, anders dan in een woord: subliem.
Ik heb je al een aantal keren bedankt voor het publiceren van dit verhaal en ik wil dat nu opnieuw doen, want elke keer geniet ik er weer van.
Marko, Bedankt!

Groeten, Thomas.

Thomas
Ontvangen Bedankjes: 15 keer

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Terug naar Reacties