Bezorgersleed (21 foto's)
door Marko » maandag 29 augustus 2016 22:19
Een beeldverslag van een ochtend meefietsen met een postbezorger ...
De brievenbus zit laag in de voordeur, de bijbehorende nee/ja-sticker hoger. Deze bewoner krijgt gegarandeerd ongevraagd reclame binnen.

We beginnen positief. Ze zijn er nog, mensen die rekening houden met bezorgers van drukwerk en post. Midden op de foto een keurige brievenbus op een paaltje, direct aan de straat. Op de achtergrond een witte brievenbus aan een muur, die geblokkeerd wordt door de beide auto's van de bewoners.

Geen brievenbus in de voordeur, maar rechts aan de muur met een bloempot, die heerlijk in de weg staat.

In de voordeur, bij de pijl, zit een brievenbus. In dit blok zijn de deuren te ver van de weg, daarom heeft iedereen een brievenbus dichter aan de straat. Deze bewoners hebben de buitenbus dichtgeplakt, zodat de bezorger zich langs de auto's mag wringen om de post in de voordeur kwijt te raken.

Een prijswinnend ontwerp van een architectenbureau. Een brievenbus in de voordeur is esthetisch onverantwoord, daarom heeft de schuur/garagedeur een opening gekregen. Erg handig wanneer de oprit net lang genoeg voor een gemiddelde middenklasse-auto is. Dit is bumperbezorging.

Het goede nieuws: een huisnummer in de buurt van de brievenbus. Het mindere nieuws: dit model brievenbus heeft de neiging vast te roesten.

De brievenbus zit links van de voordeur. Bezorgen wanneer het donker is, kan gevaarlijk zijn door de opstapjes op het pad.

Helemaal volgens de normen toegestaan: een bus in de voordeur. Hier heeft een tuinarchitect zich uitgeleefd: het pad loopt dwars voor het huis, waardoor de afstand tussen de as van de straat en de brievenbus op vijftien meter is uitgekomen.

En met trots presenteren wij u het model 'de vingerbijter', berucht om strak afgestelde veren en scherpe randen. Veilige bezorging alleen mogelijk met pleisters op de vingers of een stuk metaal om de klep open te duwen.

Opnieuw een voorbeeld van 'we hebben een bus aan de muur'. Dankzij de auto, die structureel pal voor de garage wordt geparkeerd, mag elke bezorger hier afstappen en lopend richting de buitenbus.

Tja ... in welke bus wil de bewoner nu de post ontvangen?

Volgens de vaste bezorger zijn de bewoners op vakantie, want alles is keurig opgeruimd. Normaal op dit adres is rondslingerend kinderspeelgoed en een tweede, grotere auto.

Bewoner en architect verdienen een compliment. Ze hebben goed nagedacht over de plek. Alleen jammer, dat het naambordje bij de voordeur hangt (buiten beeld) en niet bij de bus als laatste bezorgcontrole.

Dezelfde brievenbus op iets grotere afstand. Dit is een goed voorbeeld waarom het verstandig en handig is om de brievenbus direct aan de straat te plaatsen: geen zoektocht, geen tijdverlies en geen kans op schade - voor bezorger en bewoner. Wist u dat, wanneer iemand op uw oprit struikelt en naar het ziekenhuis mag, de afdeling Verhaal van de verzekeraar bij u aanklopt met de ziekenhuisrekening?

De perfecte plaats voor een buitenbus. De opening naar het huis, zodat voorbijgangers er geen afval in gooien, zodat de bus niet te veel opvalt en toch goed te vinden is. Honden slaan ook minder snel aan met zo'n bus.

Een goed model buitenbus voor wie geen paaltje in de tuin wil graven. Deze heeft een verzwaarde voet.

Hetzelfde model, maar nu op een plek, waar je 'm niet moet willen. Dit model is weerbestendig, hoeft niet overdekt te staan.

Regeert hier de angst in plaats van vertrouwen?

Nog een trapje. In de winter extra gevaarlijk, omdat de grijze natuurstenen snel glad worden bij vochtig of koud weer.

'Parkeren op eigen erf' in de praktijk. Bij de pijlen zitten de brievenbussen in de voordeur. Daarvoor staan de auto's van de bewoners plus de vuiliniscontainers, fietsen en bloembakken. Alleen slanke bezorgers slingeren zich overal langs om de post te bezorgen.

Het verplichte parkeren op eigen erf. Onder de pijlen zitten de brievenbussen. In dit geval achter een caravan, die zelfs te hoog is voor de carport. Je zou je haast gaan afvragen wie dit heeft ontworpen?

Post en drukwerk wordt tegenwoordig vooral per tweewieler bezorgd. Daarom ... lieve mensen, is het nu zo moeilijk om een brievenbus direct aan de straat te plaatsen? Het scheelt heel veel tijd en voorkomt schade - aan de bezorger, aan uw auto of bloembakken en aan wat er ook bezorgd wordt ...
De brievenbus zit laag in de voordeur, de bijbehorende nee/ja-sticker hoger. Deze bewoner krijgt gegarandeerd ongevraagd reclame binnen.

We beginnen positief. Ze zijn er nog, mensen die rekening houden met bezorgers van drukwerk en post. Midden op de foto een keurige brievenbus op een paaltje, direct aan de straat. Op de achtergrond een witte brievenbus aan een muur, die geblokkeerd wordt door de beide auto's van de bewoners.

Geen brievenbus in de voordeur, maar rechts aan de muur met een bloempot, die heerlijk in de weg staat.

In de voordeur, bij de pijl, zit een brievenbus. In dit blok zijn de deuren te ver van de weg, daarom heeft iedereen een brievenbus dichter aan de straat. Deze bewoners hebben de buitenbus dichtgeplakt, zodat de bezorger zich langs de auto's mag wringen om de post in de voordeur kwijt te raken.

Een prijswinnend ontwerp van een architectenbureau. Een brievenbus in de voordeur is esthetisch onverantwoord, daarom heeft de schuur/garagedeur een opening gekregen. Erg handig wanneer de oprit net lang genoeg voor een gemiddelde middenklasse-auto is. Dit is bumperbezorging.

Het goede nieuws: een huisnummer in de buurt van de brievenbus. Het mindere nieuws: dit model brievenbus heeft de neiging vast te roesten.

De brievenbus zit links van de voordeur. Bezorgen wanneer het donker is, kan gevaarlijk zijn door de opstapjes op het pad.

Helemaal volgens de normen toegestaan: een bus in de voordeur. Hier heeft een tuinarchitect zich uitgeleefd: het pad loopt dwars voor het huis, waardoor de afstand tussen de as van de straat en de brievenbus op vijftien meter is uitgekomen.

En met trots presenteren wij u het model 'de vingerbijter', berucht om strak afgestelde veren en scherpe randen. Veilige bezorging alleen mogelijk met pleisters op de vingers of een stuk metaal om de klep open te duwen.

Opnieuw een voorbeeld van 'we hebben een bus aan de muur'. Dankzij de auto, die structureel pal voor de garage wordt geparkeerd, mag elke bezorger hier afstappen en lopend richting de buitenbus.

Tja ... in welke bus wil de bewoner nu de post ontvangen?

Volgens de vaste bezorger zijn de bewoners op vakantie, want alles is keurig opgeruimd. Normaal op dit adres is rondslingerend kinderspeelgoed en een tweede, grotere auto.

Bewoner en architect verdienen een compliment. Ze hebben goed nagedacht over de plek. Alleen jammer, dat het naambordje bij de voordeur hangt (buiten beeld) en niet bij de bus als laatste bezorgcontrole.

Dezelfde brievenbus op iets grotere afstand. Dit is een goed voorbeeld waarom het verstandig en handig is om de brievenbus direct aan de straat te plaatsen: geen zoektocht, geen tijdverlies en geen kans op schade - voor bezorger en bewoner. Wist u dat, wanneer iemand op uw oprit struikelt en naar het ziekenhuis mag, de afdeling Verhaal van de verzekeraar bij u aanklopt met de ziekenhuisrekening?

De perfecte plaats voor een buitenbus. De opening naar het huis, zodat voorbijgangers er geen afval in gooien, zodat de bus niet te veel opvalt en toch goed te vinden is. Honden slaan ook minder snel aan met zo'n bus.

Een goed model buitenbus voor wie geen paaltje in de tuin wil graven. Deze heeft een verzwaarde voet.

Hetzelfde model, maar nu op een plek, waar je 'm niet moet willen. Dit model is weerbestendig, hoeft niet overdekt te staan.

Regeert hier de angst in plaats van vertrouwen?

Nog een trapje. In de winter extra gevaarlijk, omdat de grijze natuurstenen snel glad worden bij vochtig of koud weer.

'Parkeren op eigen erf' in de praktijk. Bij de pijlen zitten de brievenbussen in de voordeur. Daarvoor staan de auto's van de bewoners plus de vuiliniscontainers, fietsen en bloembakken. Alleen slanke bezorgers slingeren zich overal langs om de post te bezorgen.

Het verplichte parkeren op eigen erf. Onder de pijlen zitten de brievenbussen. In dit geval achter een caravan, die zelfs te hoog is voor de carport. Je zou je haast gaan afvragen wie dit heeft ontworpen?

Post en drukwerk wordt tegenwoordig vooral per tweewieler bezorgd. Daarom ... lieve mensen, is het nu zo moeilijk om een brievenbus direct aan de straat te plaatsen? Het scheelt heel veel tijd en voorkomt schade - aan de bezorger, aan uw auto of bloembakken en aan wat er ook bezorgd wordt ...
Marko- Berichten: 240
- Geregistreerd: vrijdag 14 september 2012 07:50
- Woonplaats: Mrkopalj
- Heeft Bedankt: 148 keer
- Ontvangen Bedankjes: 49 keer