Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • Reacties

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Reacties op Marko's verhalen

op verhalen en wat je nog meer bezighoudt

Plaats een reactie

Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » woensdag 30 juli 2014 13:05

Grensgeval schreef:Dat kan feitelijk alleen kloppen als Alex uit een voorgaand huwelijk van zijn moeder was. Of zijn vader had al wat met Alex zijn moeder terwijl hij ook wat had met Florian zijn moeder wat me zo lezend in het verhaal meer voor de hand ligt. Aangezien die ondanks dat hij met Alex zijn moeder is getrouwd ook met de lerares ligt te rommelen.
Het antwoord op je vraag zit in aflevering 7 / hoofdstuk 4 Flatsch! :)

Grensgeval schreef:Maar hoe dan ook in 1e instantie had ik zo van nou dat word wat met dat verhaal maar momenteel kijk ik elke avond toch even of er een nieuw deel bij gekomen is. Dus toch spannend en meeslepend
Je hoeft niet te wachten op een volgende aflevering. Helemaal onderaan elke pagina zit een balk, waarmee je je kunt abonneren op het hele forum, een subforum of een onderwerp. Je krijgt dan een mailtje, als er een nieuw bericht is geplaatst.

In de opening staat het al: een langzaam en detailrijk verhaal. Dat mag je echt letterlijk nemen (happy)

En ja, Florian heeft verslavings-potentieel. Dat wordt afkicken als het is afgelopen ...

Marko
Heeft Bedankt: 149 keer
Ontvangen Bedankjes: 173 keer
Bericht Re: Florian door Sjack013 » zondag 03 augustus 2014 15:18

Het lijkt wel of nu Florian de meest volwassene is geworden. Alex laat zijn gevoelens los. Als ik Florian zou zijn, zou ik nu ook meteen doorgaan, om Alex' masker definitief te laten vallen, tussen hen. Steeds meer mensen weten nu van Florian's seksuele voorkeur. Het wordt inderdaad tijd om uit de kast te komen.

Bedankt, het blijft een echt spannend verhaal, Jablan.

Sjack

Sjack013
Heeft Bedankt: 3 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Florian door Marko » zondag 03 augustus 2014 22:25

Sjack013 schreef:Als ik Florian zou zijn, zou ik nu ook meteen doorgaan [...] Het wordt inderdaad tijd om uit de kast te komen. Bedankt, het blijft een echt spannend verhaal
Leuk dat het spannend is :)
Florian gaat in elk geval deze avond door. Of Florian uit de kast wil komen? Hij heeft in dit opzicht vrede met zichzelf en geeft niet zoveel om de mening van anderen...

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Thomas » woensdag 13 augustus 2014 19:55

Hallo Marko,
Een eerder verhaal vond ik nogal moeilijk en langdradig... Dat zal aan mij en aan het moment gelegen hebben.
Florian vind ik super. Hij is zo geestig en ad-rem en hij schijnt zo makkelijk met zichzelf om te gaan.
Het is echt een verslavende serie en ik kijk elke dag weer naar een nieuw deel uit.
Wat schrijf jij toch mooi en op een manier dat je tekst je helemaal opzuigt.
Bedankt!
Thomas.

Thomas
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » woensdag 13 augustus 2014 20:58

Ik ben nu ontzettend nieuwsgierig welk verhaal je langdradig en moeilijk vond.

Mooi schrijven? Verslavend? Ik hoor het vaker, maar zelf weet ik het niet. Ik schrijf de woorden zoals ze in mij opkomen en hier heb ik - net zoals bij Over de Grens - de grootste moeite om niets weg te geven van wat er nog allemaal aankomt.
Wel is Florian makkelijk om te schrijven omdat ik terug kan grijpen op het ruwe materiaal van mijzelf, Paula† en Katja van zoveel jaar geleden. Uiteindelijk zal deze versie voor rond de helft uit mijn koker stammen. Ik hoop vooral dat Florian als jongen overkomt en niet als vermomd meisje.

hij schijnt zo makkelijk met zichzelf om te gaan
Ik vind het heel erg leuk, dat je dit zo zegt.

Bedankt zover en trakteer de andere schrijvers m/v op deze site ook eens op een reactie. Daar wordt een mens vrolijk van :)

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Thomas » donderdag 14 augustus 2014 17:17

Hoi Marko,

Ik moest even in mijn geheugen graven, maar het was Familie? Familie!
Om de een of andere reden ben ik afgehaakt toen de hoofdpersoon ergens in een Duits café plotseling verdwenen was, voor zover ik het me herinner.
Ik zei je al, het zal ook met mezelf te maken hebben, want je moet bij jouw verhalen wel wat flexibiliteit hebben om snel te kunnen schakelen bij wat er gebeurd; het is soms zo abrupt en onverwacht dat het lijkt zelf uit de bocht te vliegen.

Bij Florian kost me dat geen moeite. Misschien omdat deze 18 jarige knaap is zoals ik zelf op die leeftijd had willen zijn. Spontaan, eerlijk, grappig, integer, niet moeilijk doen en met een onnoemelijk vertrouwen in de mensen die hij tegen komt.
Misschien daarom leest het verhaal voor mij als een film. Ik zie geen woorden of zinnen, maar gewoon de beelden die er bij horen. Het zuigt me er helemaal in.
Knap van je om zo te kunnen schrijven.

Ik heb je leren kennen via de site van Oliver Kjelson. Zijn verhalen las ik al voordat hij zijn eigen site had (dat was toen nog een club of zo van microsoft ??). Ik heb me nooit geregistreerd en had dat hier misschien ook niet gedaan, als het niet moest om Florian verder te lezen... En dan had ik dus ook nooit gereageerd :)

Maar ik weet... het is natuurlijk ontzettend leuk om reactie te krijgen. Waar doe je het anders voor he? nou ja. het aantal lezers is natuurlijk ook wel een maat, zoals iemand bij Oliver een keer zei, maar toch...

Een andere schrijver die ik bijzonder waardeer is Michael (Michael87) en ik zal je raad opvolgen.

Groeten, Thomas

Thomas
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » donderdag 14 augustus 2014 20:31

Familie? Familie! is mijn persoonlijke draakje en ik heb er alle begrip voor, als iemand daarbij afhaakt. Het middenblok is heftig, waardoor je of stopt of met natte ogen verder leest. Het verhaal heeft een positief einde.

Hoort het onverwachte, onvoorspelbare, bijna uit de bocht vliegen niet bij het vertellen van verhalen?

Mijn eigen maatstaf is het woordje 'saai'. Als ik iets schrijf en bij het teruglezen denk ik 'saai', dan gaat het rücksichtlos naar de eeuwige jachtvelden. De fantasie van de lezer prikkelen is nu eenmaal leuk en ik lig soms dubbel van de lach, als mensen denken dat iets autobiografisch is, terwijl het uit mijn grote duim komt of omgekeerd.

Oliver - ere wie ere toekomt - was inderdaad de eerste in Nederland, die met meer verhaal dan seks kwam op internet. Nu is deze site erbij gekomen en Michael en ik hopen, dat er nog meer mensen zich hier vrij voelen om iets te plaatsen. Wie weet waar het toe leidt ...
Zelf ben ik onder de indruk van Geoff, want het lijkt heel eenvoudig, wat hij doet, maar het is absoluut niet te imiteren of te overtreffen in originaliteit.

Als Florian je laat terugverlangen naar je eigen jeugd, waarom schrijf je er niet iets over? We hebben daarvoor 'In of uit de kast Tussen de klapdeuren ingericht. Vertel hoe het bij jou was (hopelijk niet zo extreem als bij mij). De vorm is vrij en je hoeft echt niet mooi te kunnen schrijven om over je eigen jonge jaren te berichten.

(wave)

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Aroskillee » vrijdag 15 augustus 2014 13:13

Hallo Marco,
Het verhaal wordt steeds "fijner" (ik kan niet het goede woord vinden), maar ik hoop, dat het nog even duurt voor dat het is afgelopen. Ik vind het nog steeds jammer, dat ik het verhaal niet meer op mijn E-Reader kan zetten, want het lezen 's avonds voor dat ik ga slapen is ideaal voor mij.
Het verhaal "Over de grens" heb ik wel op mijn E-Reader staan en heb het van de week weer eens helemaal kunnen lezen (Ik kon eigenlijk niet stoppen, dus heb ik wat kortere nachten gehad)
Prachtig verhaal!!!! Mijn complimenten.
Een groet
Hans

Aroskillee
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Marko » vrijdag 15 augustus 2014 22:49

Over de Grens
Welke versie heb jij? Uit de online boekhandel of uit de tijd, dat het gratis online te lezen was?
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben: Ontdek je nieuwe dingen als je het opnieuw leest?

Florian
Fijner? Bedoel je, dat alle namen steeds meer tot leven komen voor je?

Digitaal lezen
Overal en nergens wordt gestunt met tablets voor weggeefprijzen. Dat zijn de opvolgers van e-readers en met die dingen kun je online in bed lezen. Een knop 'nachtweergave' staat op de wensenlijst.

Marko
Bericht Re: Reacties Marko's lange verhalen door Aroskillee » zaterdag 16 augustus 2014 13:10

Hallo Marco,
Ik heb een oudere versie, de gratis online versie (op mijn E-Reader 809 pagina's)
Bij nalezen krijgen de verschillende verhaal-lijnen meer inhoud en wordt het verhaal veel meer spannender. De eerste keer, dat ik het las was ik meer gefocust op Mark en zijn geschiedenis, maar bij het nalezen werden Willem en Igor voor mij de "hoofdfiguren".

Jij kan het goed verwoorden: klopt de figuren krijgen veel meer "beeld".

En ik hoop zo, dat het lukt om een 'nachtweergave' te plaatsen.
Je mag de verhalen desnoods rechtstreeks aan mij mailen.
Ze blijven ECHT van jou!!
Een groet
Hans

Aroskillee

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Terug naar Reacties