Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • Reacties

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Reacties op Marko's verhalen

op verhalen en wat je nog meer bezighoudt

Plaats een reactie

Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Johan Deklippel » donderdag 18 mei 2017 18:37

hallo Marko,

F a n t a s t i s c h verhaal.

Please geef ons het vervolg. ik kijk alle dagen of er een vervolg is geplaatst.

Uw verhaal is super

thx xxx

Johan

Johan Deklippel
Ontvangen Bedankjes: 4 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Marko » maandag 22 mei 2017 20:08

(oh)

Eh ... heren, hebben jullie nog iets te zeggen?

Florian: "Zijn wij super?"
Tom: "Hij bedoelt vast en zeker in bed."
Florian: "Tom!"
Alex sleurt Tom door de gang en zet hem tegen de muur.

Marko
Heeft Bedankt: 149 keer
Ontvangen Bedankjes: 50 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Michielvw » woensdag 24 mei 2017 07:19

Hi Marko,

Top dat je er weer bent! Fijne vakantie gehad? Ben weer erg benieuwd naar het vervolg! Zal ook binnenkort weer eens wat tijd gaan steken in het redigeerwerk :)

Groets Michiel

Michielvw
Heeft Bedankt: 16 keer
Ontvangen Bedankjes: 2 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Lindanus9 » zondag 03 december 2017 18:15

Ik vind het verhaal van Florian prachtig, boeiend, ontroerend. Wacht vol spanning op het vervolg.

Lindanus9
Heeft Bedankt: 6 keer
Ontvangen Bedankjes: 1 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Marko » woensdag 03 januari 2018 17:41

Dank je. Maar zoals met alle verhalen - ooit komt er een einde aan en dat is heel toevallig vandaag het geval.

Momenteel ben ik nog door de tekst aan het pluizen, zodat dit verhaal binnenkort als e-boek kan verschijnen. Vanwege de lengte komt er geen papieren versie.

Van 'Over de Grens' is nu een tweede, herziene versie beschikbaar en voor wie de afgelopen jaren die titel heeft gekocht, heb ik een aanbod. Stuur mij het originele bestand per mail en je krijgt de nieuwe versie retour. Dit aanbod geldt alleen voor de e-boeken. Het papieren exemplaar heb ik zelfs in prijs moeten verhogen, in verband met de komende btw-verhoging en gestegen kosten bij de handel en drukkerij. De oorspronkelijke papiersoort is niet meer leverbaar en het alternatief is prijzig...

Dan de hamvraag: komt er wat nieuws?
Jazeker, maar het zal iets anders worden en in elk geval korter, veel korter. Suggesties zijn welkom, graag zelfs.

Tot een volgende keer!

Marko
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Schuur58 » woensdag 03 januari 2018 23:53

3,5 jaar... En dan nu het einde... Ik merk dat ik er nog niet klaar voor was. Ik mis nog het zinnetje: "en ze leefden nog lang en gelukkig". Ruimte voor een vervolg?

Ik zeg niet zoveel hier (is dit mijn eerste post??? zou zomaar kunnen...), maar weet dat ik enorm genoten heb van dit verhaal! Bedankt daarvoor.

Schuur58
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Marko » donderdag 04 januari 2018 12:11

Graag gedaan.

Ja, lang en gelukkig leven ...
Het is goed om hier een streep te trekken.
En een vervolg? Ik geef je een voorbeeld van een losse zin, die ergens in het verhaal zit. Of er toch weer uit gevallen is.

Oerversie:
Florian is weer onder de indruk van Manuel in jockstraps.
Dit is een simpele, droge, zin – alleen informatief. Florian leeft hier nog niet, daarvoor moet er dialoog bij en de eerste opzet wordt alweer anders.
„Wow, stoor ik?“, is Florian opnieuw onder de indruk van Manuel in jockstraps.
Maar dan past het nog niet, want Manuel zou zich nooit laten zien in zo’n ding, dat is net te privé. Daarom worden het boxershorts, maar blijft de zin teveel een kale mededeling.
„Wow, stoor ik?“, is Florian opnieuw onder de indruk van Manuel in een strakke, witte boxershort.
Dit roept wel een beeld op, maar nog niet het goede. Marc strijkt alles en een strakke, witte boxershorts roept teveel associaties op met de bakken van Zeeman-Wibra-Hema, met niet-strijkbare spullen. Manuel draagt zonder twijfel een betere kwaliteit.
„Wow, stoor ik?“, is Florian opnieuw onder de indruk van Manuel in een strakke, witte boxershort van bamboe.
Ook deze zin is nog niet goed genoeg, want Marc ontbreekt nog. Versie tien wordt dit:
„Weet je het zeker?“, wijst Florian van boven naar beneden naar Manuel, die niet meer dan een strakke, dunne, bijna doorschijnende, witte onderbroek van bamboe en met korte pijpen aan heeft, „Niet dat ik straks dingen zie, die ik van Marc nog helemaal niet mag zien?“
Zo is het beter. Marc erin, bij Manuel wordt het goede beeld opgeroepen en Florian leeft iets meer. Al is dit nog niet de definitieve versie.

Een vervolg vraagt om dezelfde aanpak en daarvoor ontbreekt het mij aan geduld – te druk, te veel andere dingen, die ook gedaan willen worden. En wat valt er nog te vertellen? De lijntjes zijn uitgezet en over een ‘lang en gelukkig’ leven valt weinig interessants te schrijven. Juist de kantelpunten in een leven vormen de basis onder de betere verhalen. Ook daarom hier een streep eronder und weiter.

Marko
Bericht Re: Over de Grens versus #metoo door Peets » dinsdag 09 januari 2018 23:51

Dag Marko,
Dank voor de actuele update in combinatie met je verhaal. Goed gevonden. Bij mij thuis heeft zich een vergelijkbare discussie afgespeelt over de twee televisie reportages.

Verder, ook dank voor Florian. Na een laatste update van tapatalk heb ik is de indruk dat de hoofdstukken sterk zijn ingekort, een max aan het aantal woorden. Of het zo is, weet ik niet zeker. Maar hier lijkt het wel op.

Groet,
Peet

Peets
Heeft Bedankt: 6 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Thomas » zondag 21 januari 2018 21:58

Hoi Marko,

Tsja, dan is toch het einde sneller dan ik had verwacht.
Het werd mij pas duidelijk dat dit de laatste aflevering was, door het woord Einde dat er onder stond. Eerst dacht ik dat het er per ongeluk onder geschreven was, zo'n beetje verdwaald in de tijd, maar toen de betekenis van dat woord een beetje tot me door begon te dringen, snapte ik dat het zo goed is.
Nee het verhaal is voor mij nog niet af. Maar, het komt ook nooit af, want na 3,5 jaar is een logisch einde niet meer te verzinnen. Het ging altijd maar door en het enige denkbare vervolg zou een eindeloos vervolg zijn. Ik zal de rest zelf moeten verzinnen.
Normaal houd ik daar helemaal niet van, maar nu, bij dit ontzettend leuke en boeiende verhaal, dat al 3,5 jaar geleden begon, moet ik toch in staat zijn om de lijnen door te trekken. Je hebt me in die 3,5 jaar meegenomen in de wereld van Florian en ik heb een aantal keren al laten merken dat ik me daar heel erg in thuis voel.
Florian is als een soort buurjongen voor me geworden, die ik ongeloofelijk interessant ben gaan vinden. Hoe hij zichzelf en de wereld beleeft en hoe hij zichzelf heeft leren kennen, maar eigenlijk nog steeds niet helemaal... Je hebt het allemaal ongeloofelijk mooi beschreven.
Nogmaals bedankt voor dit ontzettend fijne verhaal en voorlopig fantaseer ik nog wel door. Niet tot "ze leefden nog lang en gelukkig", maar nog ver daar voorbij denk ik.

Dankbare groeten,
Thomas

Thomas
Heeft Bedankt: 4 keer
Ontvangen Bedankjes: 18 keer
Bericht Re: Reacties op Marko's verhalen door Marko » maandag 29 januari 2018 21:09

Dag Thomas,

Nee, eerst de dienstmededeling. Hier (klik) komt in de komende dagen Florian bij en anders kun je zoeken op ISBN 9789402172515. Het e-boek heeft een iets andere indeling en een extra hoofdstuk
Toch ben ik wel blij met het woordje 'einde'. Florian wilde eruit, is eruit en kan de wijde wereld intrekken. De complimenten gaan voor zeker de helft door naar boven of naar 't oosten. Zonder Paula en Katja was dit niet mogelijk geweest.

Verder fantaseren is altijd leuk. Of lees Die Mitte der Welt van Andreas Steinhöfel, al dan niet in een vertaling. Kijken kan ook, het is verfilmd. Qua sfeer en thematiek ligt het dicht bij Florian, hoewel er geen opzet in het spel is. De overeenkomsten vielen mij pas op door alle publiciteit rond de film, eind 2016.

Graag gedaan en iets nieuws is al onderweg ... gewoon een 1-deler.

Marko

* Aanvulling. Via Hugendubel kwam de Nederlandse vertaling naar voren. Die zal niet zo makkelijk te vinden zijn, daarom hier alle gegevens.
Titel: Het midden van de wereld - Auteur: Andreas Steinhofel - ISBN: 9056377256 - EAN: 9789056377250 - Vertaald door Tjalling Bos - Uitgeverij Lemniscaat - November 2005.

Marko

Plaats een reactie

Vorige
Volgende

Terug naar Reacties