Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • In of uit de kast

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Colin

Tussen de klapdeuren

Plaats een reactie

Bericht Colin door Marko » dinsdag 30 augustus 2016 08:20

Afgelopen week hebben we elkaar een beetje leren kennen.

Het was bizar.

Vorige week kwam hij aan op zijn scooter, terwijl ik net op de koffie was bij de overbuurvrouw. Er zaten nog andere buren bij. Colin kwam zijn klasgenote ophalen en alles aan hem schreeuwt 'homo'. Hij gebaart doorlopend, met zijn vingers, met zijn handen. Elke zin eindigt met een nichterige uithaal in zijn stem. Hij loopt op een manier, die roept 'ik wil seks, nu, neem mij'.

We weten nu, dat hij met kerstmis 2015 begonnen is aan zijn coming-out. Colin is momenteel zestien, bijna zeventien. Hij volgt een mbo-opleiding en zit bij een dochter van onze overburen in de klas. De jongen blijkt drie oudere zussen te hebben en zijn vader was heel blij, dat nummer vier een jongen was. Of de vader nu nog zo blij is, vertelt het verhaal niet. Ook is hij al in de plaatselijk homohoreca geweest, hoewel de minimumleeftijd daar officieel achttien is. Onze overburen, dat wil zeggen de ouders, vinden, dat hij als een meisje zijn zin probeert door te drijven en ook op die manier huilt.

Diva.

Vorige week, vier minuten na zijn aankomst, had ik hem aan het huilen.

De jongen hijgde van ademnood, toen hij van scooter afstapte en een sigaret opstak. Iets later, terwijl hij overdreven vrolijk vertelde over de homohoreca hier, schudde zijn buik. Natuurlijk zoekt hij een vriend. Wat bij mij een spontane reactie opriep, "Je mag wel iets aan je conditie doen."

Fout.

Helemaal fout.

Colin vatte de opmerking direct op als een aanval op zijn lichaam en ging in het defensief. Al huilend, met gierende uithalen, werd duidelijk, dat hij dacht, dat ik 'je bent te dik' had gezegd. Hij heeft inderdaad te veel kilo's, waardoor zijn skelet te zwaar wordt belast. Maar zo'n observatie spreek ik nooit direct uit. Los daarvan kan hij met een betere conditie het langer volhouden op de dansvloer, beter de aandacht naar zich toe trekken. Er kwam een reeks valse, beledigende opmerkingen uit, maar ik was meer gefascineerd door zijn lichaamstaal. Er stond een totaal onzeker jongetje. Het masker was even weg en liet paniek zien.

De reactie van de anderen heeft mij het meest verbaasd. Drie buren in mijn leeftijd en drie dochters van de overburen, tussen zestien en twintig jaar, namen het allemaal voor mij op. Eigenlijk vinden de overburen, dat Colin zich moet verontschuldigen. Van mij hoeft hij dat niet, ook al heeft hij een paar dingen gezegd, die totaal fout waren. 'Pedo' is de opvolger van 'homo' als scheldwoord, weten we nu. Lach. Colin roept maximaal een vadergevoel bij mij op en verder niets.

Zestien.

Om de acht minuten een erectie.

Puberteit.

Gierende hormonen.

Het vraagt uithoudingsvermogen en geduld.

Heel veel van dat.

Ik heb aangeboden hem volgend jaar mee te nemen naar de grachtenparade in Amsterdam, de eerste zaterdag van augustus 2017. We gaan er toch al heen met een paar andere jongens van zestien tot vierentwintig uit Bayern. Ze willen in Tracht komen. Op zo'n dag maakt een jongen meer of minder meeslepen geen verschil.

Sinds dit aanbod is het stil. Als hij mij ziet - en met het mooie zomerweer is dat dagelijks - houdt hij zijn mond. Wel kijkt hij heel precies naar wat wij doen en hoe mijn man en ik ons gedragen. Waar Colin met een lamp een kater uit een boom probeert te krijgen, klimmen wij in de boom om het beestje op de schouder mee naar beneden te nemen.

Misschien wordt het nog wat met Colin. Hopen we. Vooral voor hemzelf.

Tussendoor blijkt overbuurvrouw bi te zijn. Ze is verleid door een Poolse buurvrouw, die met een slok op erg aanhankelijk wordt.

Oeps.

Sommige dingen willen we niet weten.

8-)

Marko
Heeft Bedankt: 139 keer
Ontvangen Bedankjes: 934 keer

Plaats een reactie

Terug naar In of uit de kast