Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Forumindex  • Verhalen, gedichten en andere teksten  • In of uit de kast

Registreren

Verrassende verhalen, gedichten en andere teksten vanuit een gay perspectief

Hidde

Tussen de klapdeuren

Plaats een reactie

Bericht Hidde door Hidde96 » zondag 17 augustus 2014 00:07

Na wikken en wegen toch maar besloten om mijn coming-out verhaal hier te plaatsen. Ik ben Hidde en ik ben nu 17 jaar. Van mijzelf weet ik al ongeveer drie jaar dat ik homo ben en om eerlijk te zijn, vond ik dit enorm eng om hier achter te komen. Niet eens zozeer omdat ik bang was om 'anders' te zijn dan anderen, maar vooral voor de reactie van anderen.

Ik was en ben nog steeds wel een beetje erg afhankelijk van wat andere mensen van mij vinden, soms wel teveel. Ik ben vroeger vaak gepest, om meerdere redenen en dit heeft ervoor gezorgd dat ik niet veel zelfvertrouwen heb en het pijnlijk is voor mij als mensen mij haten en pesten om iets. Daarnaast kan ik niet echt accepteren dat ik iets goed toe, maar dat terzijde.

Ik heb bijna twee jaar in de kast gezeten omdat ik bang was voor de reacties van buitenaf. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik besloten om het aan mijn ouders te vertellen, van hen wist ik ongeveer wel zeker dat zij het niet erg vonden, wat achteraf ook zo bleek te zijn.

Vorig jaar zomer heb ik het aan mijn beste vriendinnen verteld, omdat ik eigenlijk geen jongens als vrienden had, die heb ik nu wel iets meer, maar nog steeds meer meisjes. Zij zeiden tegen mij dat ze het eigenlijk allang wisten van mij, maar wachtte totdat ik het aan hen zou vertellen. Ik heb expres gewacht totdat ik klaar was met de middelbare school zodat het niet teveel gedoe zou opleveren.

Een half jaar geleden heeft mijn moeder het aan mijn familie verteld, eigenlijk omdat ik te bang was om het ze zelf te vertellen. Iedereen reageerde positief. Mijn tante stuurde mij een berichtje op facebook wat zei: Dat ik trots mag zijn op mijzelf en dat de rest van de familie dat ook op mij is. Het bericht dat mij het meeste bij bleef, was die van mijn opa. Ter informatie, mijn oma is drie jaar geleden overleden. Hij zei dat hij trots was en dat zij dat ook zou zijn geweest, zij stond voor de dingen die zij belangrijk vond, ook al was zij daarmee een minderheid. Hij vergeleek mij met haar, een grotere eer bestaat er niet voor mij, omdat mijn oma een erg belangrijk figuur was in mijn leven.

Ergens in februari of maart heb ik besloten om het aan mijn klas op het hbo te vertellen, zij zijn ongeveer mijn steun en toeverlaat en ik hou van hen met mijn hele hart. Iedereen reageerde goed en kreeg erg veel knuffels van ze toen we weer op school waren. We maken er nu ook grapjes over enzo.

Als mijn coming-out en het ontdekken dat ik homo ben, mij iets heeft opgeleverd is het wel het sterk zijn en het geloven in jezelf. Ik begin steeds meer te denken, van boeien wat anderen van mij vinden, als ik maar blij ben met mijn keuzes en met mijn leven, daar gaat het om en niet om wat anderen van mij vinden.

Heel erg veel is er niet te vertellen, maar wou het toch maar even schrijven.

Groetjes,
Hidde

Hidde96
Heeft Bedankt: 1 keer
Ontvangen Bedankjes: 9 keer

Plaats een reactie

Terug naar In of uit de kast